تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, | 13:4 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

باد می وزد …

میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی

تصمیم با تو است . . .



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زیباترین حکمت دوستی ، به یاد هم بودن است ، نه در کنار هم بودن . . .



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

دوست داشتن بهترین شکل مالکیت

و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است . . .



ادامه مطلب

بیماری آلرژی یا حساسیت، در بسیاری از افراد شایع است که در فصل بهار و پاییز تشدید می شود. ولی گاهی اوقات مشاهده می شود که فردی بیماری آلرژی ندارد، ولی در فصل پاییز دچار آبریزش بینی هنگام صبح یا عصر می‌شود که نشان دهنده بروز آلرژی است.


فصل پاییز، زمان مناسبی برای پیاده‌روی در بیرون از منزل است. ولی بروز آلرژی در این فصل، بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:زعفران,سرطان,بیماری,جلوگیری از سرطان,, | 13:23 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

نتایج یك تحقیق دانشگاهی ثابت كرد: زعفران به عنوان یگ گیاه دارویی دارای اثرات ضد سرطانی است. 

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، دكتر مریم امیر چقماقی و دكتر پگاه مسنن مظفری، استادیاران بیماری‌های دهان دانشكده دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی مشهد در مقاله ارائه شده خود به همایش ‌بین‌المللی زعفران داروی گیاهی هزاره سوم، آورده‌اند:

زعفران دارای خاصیت ضدسرطانی روی طیف وسیعی از تومورها نظیر لوسمی، آدنو كارسینوم كولون، اسكواموس سل كارسینوما و ساركوماهای بافت نرم است.

سرطان شایع ‌ترین علت مرگ و میر در جهان است و به همین دلیل استفاده از مواد طبیعی در دسترس كه مشتق از گیاهان هستند، جهت پیشگیری از سرطان تحت بررسی است.

این مقاله می ‌افزاید: زعفران كه به عنوان یك ادویه و یك دارو در پزشكی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، دارای اثرات پیشگیری روی سرطان است.

شواهد اخیر نشان داده است كه این ماده، دارای خاصیت ضدسرطانی روی طیف وسیعی از تومورها نظیر لوسمی، آدنو كارسینوم كولون، اسكواموس سل كارسینوما و ساركوماهای بافت نرم است.

در مقاله این دو استادیار بیماری‌ های دهان دانشكده دندانپزشكی مشهد آمده است:

 زعفران كه در مناطق مختلف جهان به خصوص در ایران و شهرستان قاین کشت میشود، می ‌تواند موجب القای آنزیم ‌های سلولی مختلف و آپوپتوزیس شده و از سنتز اسیدهای نوكلئیك جلوگیری كند و بدین ترتیب به عنوان یك عامل پیشگیری كننده از سرطان مطرح شود.



تاريخ : چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, | 13:22 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

برندگان جایزه نوبل پزشکی 2013 معرفی شدند. به گزارش ایسنا، جیمز روتمن، رندی شکمن و توماس شوهف مشترکا به عنوان برندگان جایزه نوبل پزشکی امسال معرفی شدند.

این جایزه، صد و چهارمین جایزه نوبل پزشکی است که از سال 1901 تاکنون اهدا شده است.



تاريخ : چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, | 13:18 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

تغذيه با شير مادر مناسب ترين، ايمن ترين و طبيعي ترين روش تغذيه شيرخوار است؛ چرا که علاوه بر تامين انرژي، مواد مغذي و آب مورد نياز بدن کودک، موجب افزايش ايمني کودک در برابر بيماري ها مي شود.تغذيه مادر در دوران شيردهي، براي داشتن شيردهي موفق و تامين مواد مغذي مورد نياز کودک بسيار مهم است. مادر در اين دوران علاوه بر نيازهاي تغذيه اي خود، براي توليد شيربه مقدار بيشتري مواد مغذي و مايعات نياز دارد که بايد به برنامه غذايي خود بيفزايد.

در دوران شيردهي بسته به مقدار شير توليد شده، نياز به انرژي و ساير مواد مغذي و مايعات بيشتر مي شود که بخشي از انرژي از طريق به مصرف رسيدن چربي هاي ذخيره شده در بدن مادر در دوران بارداري تامين مي شود.مادر شيرده بايد برنامه غذايي خود را طوري تنظيم کند که روزانه از تمامي گروه هاي غذايي به طور متعادل و مناسب دريافت کند. گروه غذايي نان و غلات مواد غذايي مانند انواع نان، برنج، ماکاروني، بيسکويت هاي ساده و غلات را شامل مي شود که براي توليد انرژي مفيدند. مواد غذايي اين گروه داراي مواد نشاسته اي، مقداري پروتئين، آهن و ويتامين هاي گروه b است و مادران شيرده بايد روزانه به طور متوسط 7 تا 11 واحد از اين گروه دريافت کنند. هر واحد از گروه نان و غلات برابر با يک برش 30 گرمي نان و يا نصف ليوان ماکاروني يا برنج پخته است.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, | 16:13 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

آیا میدانید: ایران ۱۰۱۸ شهر دارد

آیا میدانید: گرده گل هرگز فاسد نمیشود

آیا میدانید: بلندترین موی سر دنیا ۶ متر است

آیا میدانید: زرافه تازه متولد شده ۲ متر قد دارد؟

آیا میدانید: که مورچه در مایکروویو زنده میماند ؟

آیا میدانید: خرس نوزاد ۶۰۰ بار از مادر خود کوچکتر است



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, | 16:11 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

متخصص بهداشت دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: افرادی که کفش های پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی دانشگاه افزود: افرادی که کفش های پاشنه بلند می پوشند بیشتر دچار سردرد می شوند، زیرا بلندی پاشنه کفش باعث قوس زیاد کمر شده و این قوس کمر به صورت جبرانی گردن را به جلو می کشد.
در نتیجه جلو آمدن گردن و مهره های آن ، رشته های عصبی یک و دو گردنی تحت فشار قرار می گیرد و در نتیجه این رشته های عصبی به سمت سر رفته و باعث فشار بر روی سر می شود و سبب ایجاد سردرد در فرد می شود.
بهترین راه برای خانم هایی که به طور مداوم از کفش پاشنه بلند استفاده می کنند این است که از نوع لژ دار آن استفاده کرده و سعی کنند اغلب اوقات در خانه یا در محل کار از کفش های طبی لژ دار استفاده نمایند.



تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, | 16:10 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

۷۷ درصد مردان دچار کمبود منیزیم، پتاسیم، ویتامین D و ویتامین B12 هستند.

ویتامین D:

مصرف ویتامین D برای داشتن اسکلت و استخوان‌های سالم ضروری است. طبق تحقیقی که در مجله Circulation منتشر شده است، در افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی ۸۰ درصد بیش از سایرین است. به گفته محققان دانشگاه بوستون باید در هر میلی‌لیتر از خون ۳۰ نانوگرم ویتامین D وجود داشته باشد. اگر ویتامین D خون از این مقدار پایین‌تر بود باید مکمل ویتامین D مصرف کرد.

منیزیم:

بررسی‌ها نشان داده است که مردان معمولاً دچار کمبود منیزیم هستند و تنها ۸۰ درصد، منیزیم مورد نیاز روزانه را دریافت می‌کنند. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند لوبیا سفید یا ۲۵۰ میلی‌گرم مکمل آن برای مردان توصیه می‌شود.

ویتامین B12:

برخی داروها مانند داروهای ضد دیابت مانع از جذب این ویتامین می‌شوند. این ویتامین در مواد غذایی حیوانی وجود دارد و ممکن است به برخی مواد غذایی مانند انواع غلات صبحانه نیز اضافه شده باشد.

پتاسیم:

بررسی‌ها نشان داده مردان تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه خود را مصرف می‌کنند. یک موز حدود ۴۰۰ میلی‌گرم و نصف آووکادو نیز ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد.



تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, | 16:9 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با توصیه بر این که هنگام مطالعه، سر و گردن نباید بیشتر از ۲۰ درجه به طرف پایین خم شود، عنوان کرد: بعضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد.

ایسنا ؛ دکتر زیبا لوک زاده در خصوص وضعیت میز و نیمکت‌ دانش آموزان اظهار داشت: متناسب نبودن میز و نیمکت‌ها با ابعاد بدنی دانش آموزان ناراحتی‌های کمر، گردن، خستگی زودرس، افت تحصیلی و اشکال در فشار خون آن‌ها را موجب می‌شود، بنابراین میز و نیمکت‌ها باید با ابعاد بدنی آن‌ها متناسب باشد و دارای شرایط و ویژگی های خاص خود باشد.

دکتر لوک زاده گفت: یکی از شرایط میز و نیمکت‌ها این است که به نحوی طراحی شود که کف پاها، صاف روی زمین باشد چرا که وقتی کف پا روی زمین قرار می‌گیرد، زاویه‌ای که ران با تنه می‌سازد حدود ۹۰ درجه است و در این صورت گودی کمر حفظ می‌شود.

وی با بیان این که باید فضایی بین پشت پاها و لبه جلویی نشیمنگاه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: همچنین هیچ گونه فشاری از طرف قسمت جلویی سطح نشیمنگاه به سطح خلفی ران وارد نشود و فضایی بین سطح بالایی ران و سطح زیرین میز برای حرکت آزادانه وجود داشته باشد.

لوک زاده با بیان این مطلب که آرنج‌ها هنگامی که بازو عمودی است تقریباً در ارتفاع سطح رویی میز قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همچنین باید تکیه گاهی مستحکم در ناحیه کمری و زیر تیغه‌های شانه وجود داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که در هنگام مطالعه سر و گردن نباید بیشتر از ۲۰ درجه به طرف پایین خم شود، عنوان داشت: بعضی اعمال مثل طاق باز خوابیدن یا به شکم خوابیدن در هنگام مطالعه در درازمدت، دردهای ناحیه گردن و کمر را افزایش می‌دهد.این متخصص طب کار در پایان متذکرشد: افرادی که طولانی مدت مطالعه می‌کنند یا به حالت نشسته کاری را انجام می‌دهند، باید هر ۲۰ دقیقه یک بار عضلات خود را حرکت دهند.



تاريخ : پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:, | 16:3 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

پزشکان با استفاده از فناوری اسکن مغز تصاویر باورنکردنی از رخدادهای مغز هنگام عاشق شدن ارائه کردند تا مشخص شود که چرا افرادی که عاشق می شوند گاهی غیر منطقی و حتی مضحک می شوند.

به نقل از مهر، پزشکان با انجام اسکنهای مغزی متوجه تغییرات شیمیایی شده اند که در زمان عاشق شدن افراد در بخشهای مختلف مغز رخ می دهد و مهم تر از همه در چنین شرایطی برخی از بخشهای مختلف مغزی خاموش می شوند.



ادامه مطلب

دانلود بازی فیلم نرم افزار