تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 1:49 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

سلامی صمیمانه به همه ی هم کلاسی های گرامی از همه ی عزیزان دعوت به همکاری میکنم،اگه خواستین کمک کنین یه نظر خصوصی بدین،در ضمن برای اینکه سواستفاده ای از اسم کسی نشود لطفا ایمیل دانشگاهی خودتون رو هم بنویسین و بعدش از طریق ایمیلتون رمزتون رو برام بفرستین تا کاربریتون رو فعال کنم اولین کسی که نویسنده بشه قابلیت دسترسی به همه ی قسمت سایت رو میدم با تشکر:ثابتی



تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 1:42 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

دانشگاه: پایگاه جهنمی

ساختمان دانشگاه: آسمان خراش جهنمی
حیاط دانشگاه: پارک ژوراسیک
نمازخانه دانشگاه: قطعه ای از بهشت
توالت دانشگاه: آرایشگاه زیبا
خارج از دانشگاه: آن سوی آتش
رئیس دانشگاه: مرد 6 میلیون دلاری
معاون دانشگاه: سرسخت
مسئول سایت: جاسوس سه جانبه
مسئول کلاس ها: پاك باخته
دفتر اساتید: خانه ارواح
دفتر حراست: کلبه وحشت
دفتر معاون دانشگاه: محكمه عدالت
دیدن رئیس حراست از دور: شبهی در تاریكی
شوخی با رئیس حراست: بازی با مرگ


تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:کچل,کچلی,طاس, | 1:38 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

پسر:مامان چرا بابا کچله؟

مامان:چون بابات خیلی فکر میکنه

پسر:مامان جون شما چرا اینقدر مو دارین؟

مامان:خفه شو D:



تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:پدر, | 1:31 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی
پسر به بابا : بابا میشه بپرسم شما ساعتی چقدر پول در میارین ؟

پدر : تو نباید دخالت کنی توی این مسائل ! ولی من ساعتی 10 هزار تومان
 در میاریم.

پسر : بابا میشه 5 هزار تومان ازت قرض بگیرم ؟

پدر : برای این پرسیدی ؟ نه نمیشه تو پول نیاز نداری ( با حالت عصبی)


ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:معنی خانواده,خانواده,family,معنی family, | 1:23 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

این کلمه ی انگلیسی family معنیش خیلی باحال بود الان یکی از بچه ها پستشو تو ویچت گذاشته بود Family = father and mother i love you واقعا دم خارجیا گرم



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:گمیشان,تالاب گمیشان, | 17:44 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

این تالاب زیبا در شمال غرب بخش گُمیشان از توابع شهرستان بندر ترکمن واقع شده است. ضلع جنوبی تالاب به رودخانه گرگان‌رود، ضلع شمالی آن به مرز ایران و ترکمنستان، ضلع غربی آن به دریای خزر و شرق آن به دشت گمیشان متصل است و حدود 7 کیلومتر نیز در خاک کشور ترکمنستان امتداد دارد. بخش شمالی تالاب گمیشان به علت دارا بودن شرایط مطلوب به‌ عنوان منطقه حفاظت شده معرفی و در فهرست تالاب‌های بین‌المللی در کنوانسیون رامسر قرار گرفته است.



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:اضطراب,مقابله با اضطراب, | 17:29 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

اخیرا بیش از قبل دچار اضطراب و دلشوره می شوم. می دانم که چه مشکلاتی در زندگی باعث این حالات در من می شود و دارم تلاش می کنم این مشکل را از درون حل کنم ؛ اما می ترسم اگر نتوانم این احساسات را زود از بین ببرم، این مشکلات در زندگی ام اثرگذار شود. اغلب با حالت عصبی از خواب بیدار می شوم و تا چند ساعت برای رفتن به سر کار حال خوبی ندارم. حتی عادت غذایی من نیز تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته است.

 

آیا داروهای ضد دلشوره، اضطراب یا افسردگی آن قدر باعث آرامش می شود که من نتوانم با علل ایجاد اضطراب در زندگی ام کنار بیایم؟ به دنبال چیزی می گردم تا با مصرف آن بتوانم به زندگی ادامه دهم ، نه یک ماده شیمیایی که من را از خوشبختی و رفاه جدا کند.

برای گرفتن جواب به ادامه ی مطلب بروید....



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:استرسور,رهایی از استرس,انواع استرس, | 14:42 | نویسنده : محمد خزاعی خلف

این روزها استرس در همه جا، فضای خانه، محیط کار، محیط های آموزشی، در جمع دوستان و هر جای دیگری که فکرش را بکنید، ممکن است وجود داشته باشد، بنابراین همه ما کم و بیش آن را می شناسیم. در واقع موضوع کنترل استرس برای همه جالب توجه است. هر یک از ما دائم در معرض استرس هستیم و این موضوع به اندازه ای مهم است که متخصصان و پزشکان زیادی روی آن کار کرده و تعاریف زیادی برای آن ارائه کرده اند. از جمله این که استرس پاسخ معمولی بدن به همه تقاضاهایی است که از وی می شود یا هماهنگی با توقعات بسیار نابجا که عوامل استرس زا نام دارد. شاید استرس در بدو امر و در مراحل اولیه چندان مهم نباشد، اما در طولانی مدت و در غلبه با مشکلات، این ترس و استرس است که شما را از پای در می آورد، نه مشکل استرس آفرین!



ادامه مطلب

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای ارتقای حقوق دستیاران خبرهای خوبی در آینده داریم، گفت: اگرچه این حقوق مکفی نیست، ولی امیدواریم گشایشی در کار دستیاران ایجاد کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با اعضای بورد تخصصی، ضمن اعلام این خبر گفت: صحبت‌ها در خصوص ضرورت افزایش حقوق دستیاران و همچنین توجه به رشته های مادر پزشکی همچون رشته های داخلی، اطفال و جراحی کاملاً بجا و متین است، اظهار کرد: بازگشت به حکیم بودن در طبابت آرزوی هر پزشکی است، پزشک صرفاً باید به درد مردم توجه کند.

وی در خصوص عدم اقبال پزشکان به برخی رشته‌های مادر تخصصی و گرایش آنان به رشته‌هایی نظیر چشم پزشکی، پوست و رادیولوژی، تصریح کرد: راه حل واقعی شدن تعرفه‌ها در همه این رشته‌ها و عمق بخشیدن به بیمه‌هاست که خوشبختانه در این زمینه‌ها تاکنون اقدامات خوبی در وزارت بهداشت انجام شده و باید ادامه یابد.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حال حاضر شرایط کشور خوب نبوده و در گذار سختی قرار داریم که امیدواریم به لطف خدا و صبوری مردم ازاین گذار تاریخی عبور کنیم، چرا که سامان دادن به کارهایی نظیر تعرفه‌ها، نیاز به منابع دارد که امیدواریم در سال 93 گشایشی در این خصوص انجام شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تصمیم سازی درمورد پزشکان باید از داخل صنف آنان به بیرون برسد، گفت: متاسفانه حلقه‌های موجود بین اصناف و وزارت بهداشت در گذشته آنچنان که باید وصل نبوده یا ضعیف بوده است که باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر آلودگی‌هایی هم در این صنف وجود دارد، باید از همین طریق اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، دراین دیدار ابوالقاسمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رییس بورد هماتولوژی خواستار توجه به رشته‌های مادر پزشکی همچون اطفال، جراحی و داخلی و همچنین دکتر محققی رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار افزایش حقوق دستیاران شدند.

استرس شغلی، درآمد نامناسب و کشیک‌های سنگین مهم‌ترین دغدغه دستیاران پزشکان

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشی

دوره دستیاری در علوم پزشکی دوره‌ای عملی و تکمیلی در تحصیلات آموزش عالی است که در بسیاری از کشورها پس از اخذ دکترای حرفه‌ای توسط پزشکان گذرانده می‌شود و دانش آموختگان این دوره به عنوان متخصص، با درجه تخصص رشته گذرانده شده وارد بازار کار می‌شوند. این پزشکان پس از پایان این دوره قادر خواهند بود در دوره فوق تخصص به تحصیل ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس«دانشگاهی» ایسنا، واقعیت آن است که این دوره 4 ساله حجم و فشار کار و همچنین کشیک‌های سنگینی نیز به همراه دارد و تنها یک فرد علاقمند به تحصیل می‌تواند تمام این سختی‌ها را تحمل کند. مطالعات نشان داده است استرس و کشیک‌های سنگین در طول دوران رزیدنتی بر تعداد خطاهای پزشکی رزیدنت‌ها اثر قابل توجهی می‌گذارد. چنانچه مسوولان بخش‌ها برای رزیدنت‌ها مشخص کنند که انجام چه کاری برای آنها اجباری و چه کاری، اختیاری است، از استرس این افراد به شدت کاسته خواهد شد.

خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، نظرات چندتن از دانشجویان رزیدنت دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه مشکلات و فشار کاری موجود در این دوره را جویا شد.

درآمد و امکانات رزیدنت ها مناسب نیست

دکتر علی سارمی - دستیار سال سوم چشم با بیان اینکه انگیزه چندانی برای درس خواندن و تلاش بیشتر در کسب تجربه ندارم ، افزود: تعداد دستیارانی که صرفا بخاطر علاقه درس می خوانند و به تجربه اندوزی مشغول هستند کم نیست، اما مسئله ای که باعث بی‌انگیزگی من شده و ابهام در آینده شغلی من است.

وی در خصوص مشکلات کاری رزیدنت‌ها گفت: رزیدنت ها بخاطر چهارچوب های قانونی که وجود دارد، باید دستورالعمل ها را رعایت کنند بدون اینکه هیچ توجهی به اتلاف انرژی و بازده کار دستیاران شود.

90 درصد رزیدنت ها با غیبت در کلاس های آموزشی، در محیط بیرون از بیمارستان مشغول به کار هستند

این دستیار سال سوم چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از لحاظ قانونی رزیدنت ها مجاز نیستند در محیط بیرون کار کنند ولی با این وجود مشکلات مالی آنها آنقدر زیاد است که بعید نیست 90درصد آنها با غیب در کلاس ها و کشیک های شبانه خود، در بیرون از محیط های آموزشی به کار مشغول باشند.

دکتر سارمی با تاکید بر اینکه باید درآمد و امکانات رزیدنت ها در بیمارستانها مناسب باشد افزود: از یک طرف اساتید می گویند باید در بیمارستان حضور داشته باشید تا درس را یاد بگیرید و از طرف دیگر بیمارستان و گروه آموزشی به دنبال درآمدزایی هستند و فقط برخی اساتید در این مورد استثناء هستند با این وجود عملا به نتیجه ای می رسیم که رزیدنت ها در کارهایشان آموزش لازم را کسب نمی کنند.

هیچ نوع برخورد عملی با کم کاری یا ضعف علمی اساتید در بیمارستان ها صورت نمی گیرد

وی با بیان این مطلب که متاسفانه هیچ نوع برخورد عملی با کم کاری یا ضعف علمی اساتید صورت نمی گیرد، گفت: مثلا استادی که هیچگونه کارکرد چه از نظر کمی، کیفی، علمی و آموزشی در بخش اموزش دستیاران ندارد، در اخر سال به دستیاران نمره ارزشیابی می دهد در حالیکه در طول سال هیچ آموزشی به دانشجو ارائه نداده است.

اساتید مسئولیت خطاهای پزشکی را به گردن رزیدنت‌ها می اندازند

این دستیار سال سوم چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: رزیدنت ها باید قدم به قدم و تحت نظر استاد مربوطه مراحل آموزشی را طی کنند، این در حالی است که اگر برای بیمار اتفاقی بیفتد استاد به هیچ عنوان خود را مسوول نمی داند.

نبود آموزش کافی از سوی اساتید، بیشترین شکایت رزیدنت های جراحی عمومی

دکتر محبوبه داودی - رزیدنت سال دوم جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی با اشاره به اینکه حجم کار در این رشته نسبت به رشته‌های دیگر بیشتر است و فشار کاری، روحی و جسمی بیشتری به پزشک وارد می کند گفت: نبود آموزش کافی از سوی اساتید بیشترین شکایت رزیدنت ها در بخش جراحی عمومی است.

وی ادامه داد: برخی از اساتید جوان که نمی توانند در مراکز خصوصی مشغول به کار شوند از وقت آموزشی و دانشگاهی خود در جهت ویزیت کردن بیمار استفاده می کنند.

رزیدنت ها از دو سوی اساتید و بیمار تحت فشار است

دکتر داودی با بیان اینکه رزیدنت ها هم از طرف استاد و بیمار تحت فشار هستند افزود: رزیدنت ها برای معاینه و درمان بیماران مرتب با استاد خود،در مورد روال درمانی بیمار مشورت و بعد درمان را آغاز می کنند اما اگر در این میان مشکلی برای بیمار ایجاد شود این رزیدنت است که به راحتی محکوم می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشیک های تعیین شده در چهارسال رزیدنتی مناسب نیست گفت: بیشترین تعداد کشیک در سال اول بین 12 تا 15 است این در حالی است که باید با توجه به دانش کم پزشک، تعداد کشیک در سال اول کمتر و از سال های بعد افزایش پیدا کند.

رزیدنت ها کارانه سالیانه دریافت نمی کنند

دکتر داودی نبود درآمد مناسب را، مشکل همیشگی رزیدنت ها دانست و افزود: یک رزیدنت مجرد ماهانه 530 هزار تومان دریافت می کند و کارانه سالیانه به هیچ عنوان تعلق نمی گیرد.

کشیک‌های سنگین،خطاهای پزشکی را افزایش می دهد

تنها دانشجویان علاقمند می تواند مشکلات رزیدنتی را تحمل کند

دکتر رضا سیف رزیدنت سال اول داخلی بیمارستان امام خمینی اظهارداشت: واقعیت آن است که دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است، چرا که حجم و فشار کار، مافوق تصور است و کشیک‌های سنگینی نیز دارد و تنها اگر فردی این رشته را دوست داشته باشد می‌تواند تمام این سختی‌ها را تحمل کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد حداکثری برای کشیک رزیدنت ها معین نشده است، گفت: برای رشته داخلی حداقل 10 کشیک تعیین شده است اما با توجه با شلوغی بیمارستان امام خمینی اغلب رزیدنت ها با کمبود خواب مواجه می شوند و در نتیجه خطای پزشکی افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: برخی از اساتید وظایف خود را به رزیدنت ها و یا انترن واگذار می کنند که باعث افزایش استرس فکری در میان رزیدنت ها می شود.

توجه بیشتر مسئولان جدید وزارت بهداشت به تقاضاهای هیات علمی و رزیدنت ها

دکتر مریم عباسی نژاد - رزیدنت سال دوم رشته روانپزشکی بیمارستان روزبه اظهار داشت: هیات علمی و دستیاران رشته های مختلف تخصصی پزشکی، در حوزه های مختلف انتظارات و درخواست های متعددی دارند که خوب است در آستانه تشکیل دولت جدید و تغییرات در سطوح کلان مدیریتی در وزارت بهداشت، به آنها توجه شود.

دکتر مریم عباسی نژاد رزیدنت سال دوم روانپزشکی بیمارستان روزبه اظهارداشت: در حال حاضر، یک رزیدنت که وظیفه سنگین خدمت رسانی به بیماران را در کنار اعضای هیات علمی در بیمارستان های آموزشی به عهده دارد، باید بتواند همگام با این وظیفه خطیر، آموزش های لازم را در محضر اساتید فرا بگیرد و بهره وافر را از حضور آنان ببرد. اما متأسفانه تعداد بیمار و مراجعه کننده به بیمارستان های آموزشی، بخصوص در شهرهای بزرگ بسیار بالا است و گاهی علیرغم تلاش قابل ستایش اساتید، مواقعی پیش می آید که آموزش نا خواسته فدای مسأله درمان بیماران می شود.

وی ادامه داد: یک راه حل مناسب که الان در بیمارستان ما اجرا می شود، این است که تعداد مشخصی بیمار به درمانگاه های آموزشی اساتید اختصاص می یابد و بقیه بیماران توسط یک یا چند متخصص شاغل در بیمارستان ویزیت می شوند.

این رزیدنت سال دوم روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: از یک رزیدنت انتظار می رود هم درس بخواند و هم همگام با مقاله های روز دنیا،اطلاعات خود را به روز کند، اما این در حالی است که به علت شرایط سیاسی و اقتصادی موجود، دسترسی رزیدنت ها و حتی اعضای هیات علمی به بسیاری از ژورنال های خارجی محدود است و گاهی پیش می آید که برای دسترسی به چند مقاله ضروری، رزیدنت یا استاد مجبور می شوند مسیرهایی را طی کنند که به طور معمول در سایر کشورها، با دو کلیک و بدون هزینه به دست می آید.

حقوق در نظر گرفته شده برای رزیدنت و اساتید، متناسب سالهای عمر سپری شده آنها نیست

وی با اشاره به اینکه گفته شده که از لحاظ قانونی، رزیدنت ها و اعضای هیات علمی تمام وقت مجاز نیستند در بیرون از مراکز آموزشی خود کار کنند، گفت: حقوق در نظر گرفته شده برای رزیدنت و برای عضو هیات علمی، به هیچ وجه متناسب با هزینه و سالهای عمر سپری شده و ساعات کاری رزیدنت و عضو هیات علمی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیست، و این تصور اشتباهی که رسانه ها گاهی به آن دامن می‌زنند که منابع درآمد متخصصین متعدد است باید اصلاح شود.

دکتر عباسی نژاد افزود: من فکر می کنم که هروقت اعضای هیات علمی به جایگاه خود برسند، خودبخود این بهبود نگرش، اثرات مثبتی بر وضعیت رزیدنت ها هم خواهد داشت.



تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:ریه,پاپ,پاپ جدید,تک ریه,دانلود رایگان, | 11:33 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

پاپ جدید با چالش‌‌های سختی از رسوایی سوءاستفاد‌ه‌های جنسی در کلیسا گرفته تا جلب مجدد اعتماد مومنان مواجه است، اما فرانسیس 76 ساله همه این کار را باید فقط با یک ریه انجام دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس سرجیو روبین، زندگی‌نامه‌نویس رسمی پاپ فرانسیس، می‌گوید بخش بزرگی از یک ریه او در دوران جوانیش به علت عفوت برداشته شده است. به گفته او گرچه این عمل اندکی او را کند کرده است، اما در مجموع حالش خوب است.

پزشکان می‌گویند از دست دادن بخشی از یک ریه لزوما سلامت پاپ را به خاطر نمی‌اندازد یا طول عمر او را کوتاه نمی‌کند، گرچه او نمی‌تواند فعالیت‌های سنگین جسمی انجام دهد چرا که ظرفیت هوایی‌اش به اندازه افراد دارای دو ریه نیست.

دکتر پیتر اوپن‌شاو، رئیس مرکز عفونت تنفسی در کالج امپریال لندن، در این باره می‌گوید: "احتمالا او نمی‌تواند در ماراتون بدود، اما فکر نکنم قصد انجام چنین کاری را داشته باشد. داشتن یک ریه مادامی که بیماری دیگری این ریه را گرفتار نکند، باید برای او کافی باشد."

در ابتدا گزارش شده بود که فرانسیس یک ریه کامل را از دست داده است، اما واتیکان بعدا اعلام کرد که فقط بخشی از یک ریه او در گذشته خارج شده است، اما جزئیات بیشتری را اعلام نکرد.

خواهر 65 ساله پاپ ماریانا النا برگولیو می‌گوید برادرش مریض احوال نیست. او می‌گوید: "اصلا مریض نیست.. کاملا سالم است."

پسرعموی پاپ، خورخه، نیز می‌گوید که پاپ در 19 سالگی تحت عمل جراحی ریه قرا رگرفت.

به گفته دکتر برادشاو احتمالا تا به حال ریه سالم فرانسیس اتساع پیدا کرده است تا جای خالی به جای مانده از بخش برداشته از ریه مقابل را پرکند، البته اندازه قفسه سینه او باید اندکی کوچک شده باشد.

دیافراگم (پرده عضلانی میان قفسه سینه و شکم) او نیز باید اندکی بالاتر از حد طبیعی باشد. اما به گفته او هیچکدام از این تغییرات بر فعالیت‌های عادی پاپ اثر نمی‌گذارد.

به گفته او ریه سالم پاپ باید تا به حال جبران نبود بخشی از ریه مقابل را کرده باشد، همانطور که پس آسیب دیدن بخشی از مغز به علت سکته مغزی، بخش‌های دیگر مغز کارکرد بخش آسیب‌دیده را به عهده می‌گیرند.

او می‌گوید: "ریه دیگر می‌تواند ظرفیت خودش را افزایش دهد، اما حدی برای این کار وجود دارد." و این وضعیت را با موتور ماشینی مقایسه می‌کند که اندکی کندتر کار می‌کند. "ممکن است نتوانید چنین موتوری به حداکثر شتاب موتورهای دیگر برسانید، اما در شرایط عادی کار خودش را به درستی انجام می‌دهد."

به گفته کارشناسان امروزه ندرتا ممکن است یک ریه کامل یا بخشی از ان را با جراحی خارج کنند. آنتی‌بیوتیک‌های در دسترس می‌توانند اغلب عفونت‌های ریه از جمله سل را درمان کنند، البته هنوز ممکن است برای درمان سرطان ریه پیشرفته ممکن است بخشی از این اندام را خارج کنند.

هنگامی که فرانسیس تحت عمل جراحی برای خارج کردن ریه قرار گرفت، آنتی‌بیوتیک‌های در دسترس آنقدر قوی نبودند. دکتر جنیفر کینت، متخصص بیماری‌های تنفسی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن می‌گوید: "در گذشته پزشکان انواعی همه نوع شیوه‌های عجیب و غریب را برای درمان عفونت‌های ریوی به کار می‌بردند."

او می‌گوید در آن زمان پزشکان حتی به فرو بردن توپ‌های پینگ پونگ به درون ریه‌های بیماران متوسل می‌شدند تا از رسیدن اکسیژن به بخش‌هایی از ریه جلوگیری کنند و باعث مرگ باکتری‌ها در آن بخش‌ها شوند.

به گفته کینت این حقیقت که فرانسیس در 76 سالگی سالم و سرحال به نظر می‌رسد، آینده‌ خوبی را برایش رقم می‌زند.

او می‌گوید: "اگر جراحی خارج کردن ریه فرانسیس عوارضی ایجاد کرده بود، باید تا به حال خودش را نشان داده بود." به گفته او مسئله اساسی فرانسیس در حال حاضر این است که ریه باقیمانده‌اش را سالم نگهدارد. "من واکسیناسیون سالانه آنفلوآنزا و واکسیناسیون موردی بر ضد ذات‌الریه را برای پرهیز از عفونت توصیه می‌کنم."

جرمی وارد، استاد فیزیولوژی تنفسی در کینگز کالج لندن نیز می‌گوید نگرانی چندانی درباره سلامت پاپ ندارد- مگر اینکه ریه سالم او دچار بیماری شود.

او می‌گوید: "اگر هر نوع عفونتی ریه او را درگیر کند، نسبت به فردی که دو ریه دارد، بیماری وخیم‌تری ممکن است ایجاد شود...این وضعیت می‌تواند او را نسبت به ذات‌الریه آسیب‌پذیر کند، بیماری که برای او بسیار خطرناک است." و می‌افزاید بهبودی پاپ از ذات‌الریه ممکن است بیشتر طول بکشد یا باعث ناتوان شدن او شود.

با این وجود دکتر وارد معتقد نیست که فرانسیس باید اقدامات غیرمعمولی را برای پیشگیری از عفونت و بیماری انجام دهد و با همان مشکلاتی روبه رو است که همه افراد سالمند با آن مواجهند.

او می‌گوید: "متاسفانه هر چه پیرتر بشوید، دستگاه‌های بدن آنچنان که باید درست کار نمی‌کنند و شما مجبور خواهید بود که مانند هر کس دیگری با این وضعیت کنار بیایید."



تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:وزن,چاقی,کاهش وزن, | 12:59 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

حفظ وزن در محدوده طبیعی خود (BMI=18/5-25) نه تنها در سلامتی جسمی و روحی فرد، بلکه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها نقش اساسی دارد؛ چه بسا با داشتن وزن مناسب می توانیم خود را از شر بسیاری از بیماری ها نظیر بیماری...

قلبی، فشار خون بالا، سکته های قلبی و مغزی، استئوآرتریت، برخی از سرطان ها، تنگی نفس (آپنه) هنگام خواب و افزایش میزان کلسترول خون و... ایمن کرده و سلامت خود را تا حدودی تضمین کنیم.

بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی بوده اند بعد از کاهش وزن نه تنها احساس سلامتی عمومی بیشتری داشته اند، بلکه حتی بهبود در خلق و خو و اعتماد به نفس هم از طرف آنها گزارش شده است. پس می بینید که انگیزه ی کافی برای قرار گرفتن در این مسیر وجود دارد.

گاهی اوقات رعایت برخی نکات که کوچک و کم اهمیت به نظر می آیند می توانند در رسیدن ما به اهدافمان نقش اساسی داشته باشند خصوصا در دستیابی به کاهش وزن نیز این امر بسیار صادق است و رعایت نکات کوچک می توانند برای ما نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

به طوری که در کنار همه ی دستورات و توصیه های موجود برای کاهش وزن، هفت نکته ی مهم وجود دارد که می تواند برنامه ی کاهش وزن ما را تکمیل کرده و در به نتیجه رسیدن برنامه رژیمی به ما کمک کند:

1. میل و احساس نیاز به کاهش وزن باید از جانب خود فرد باشد. اگر در مورد تغییر در شیوه زندگی خود دچار تردید و دودلی هستید یا به خاطر خوشحالی و رضایت دیگران تصمیم به این کار گرفته اید به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهید شد. دقت داشته باشید که هنگام ایجاد تغییرات بررسی کنید که کدام تغییر بر روی شما جواب می دهد. رژیم غذایی و برنامه ی ورزشی دوست شما ممکن است در مورد شما کاملا غلط باشد. کلید کاهش وزن، پیدا کردن روشی است که در مورد شما کارساز باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:استرس,استرسور,اضطراب,مضطرب,ترس, | 12:51 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

طول عمر آدرنالین کوتاه بوده و در حقیقت برافروختگی های ناگهانی در اثر خشم، گلگون شدن چهره به دنبال استرس شدید و … ناشی از ترشح همین هورمون است. طول عمر کورتیزول بیشتر بوده و باعث اثرات طولانی تر و مزمن تری در فرد می گردد.

استرس در حقیقت پاسخ بدن ما به محیط اطرافمان است. این واکنش اغلب در اثر وقایع خاصی پدید می آید. تغییرات استرس آفرین می توانند فیزیکی، روانی و یا رفتاری باشند. علت های ایجاد کننده استرس را استرسور می نامند و این علل در افراد متغیرند. واکنش بدن ما نسبت به استرس ها با ترشح برخی مواد شیمیائی - هورمون ها - انجام می شود و حالتی تحت

عنوان جنگ و گریز را پدید می آورد.

 


اضطراب کلمه ای است که در زندگی روزمره، برای توصیف حالات و احساسات، بسیار استفاده می شود. به طور مثال، هنگام سخنرانی در گردهمایی، هنگام امتحان دادن، هنگام مواجهه با مشکلات مادی و ... از این رو در شرایط فوق، در سخنان خود از این کلمه استفاده می کنیم، ولی به آن توجه چندانی نمی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، در روان شناسی، اضطراب مرحله پیشرفته تر استرس مزمن است و هنگامی به صورت مشکلی بهداشتی روانی در می آید که برای فرد یا اطرافیشان اش رنج و ناراحتی به وجود آورد یا مانع رسیدن او به اهدافش شود و یا در انجام کارهای روزانه و عادی او اختلال ایجاد کند. برای درک بهتر موضوع، اضطراب را بررسی می کنیم.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 3 اسفند 1392برچسب:اعتماد به نفس,عدم پذیرش, | 14:20 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

چگونه با  عدم پذیرش کنار بیائیم؟

عدم پذیرش! چه کسی است که چنین احساس دردناکی را تجربه نکرده باشد؟ متاسفانه در اکثر موارد دیگران ما را از روی کارهایی که انجام می دهیم و حرف هایی که می زنیم، قضاوت می کنند که این امر می تواند منجر به پذیرش و یا عدم پذیرش ما از سوی آنها شود و نهایتاً نیز بر همین اساس به ما احترام می گذارند و یا ما را بی ارزش می پندارند.

عدم پذیرش معمولاً می تواند از یک نگاه، آه، پیشنهاد، انتقاد و حتی سکوت در مواقع مختلف مانند زمانیکه می خواهید در محلی استخدام شوید، نامه ای بفرستید و … شروع شود؛ در این حالت شما در نهایت امر به جواب دلخواهتان دست پیدا نخواهید کرد. اما به راستی به چه علت شاهد حرف هایی نظیر: “من به هیچ وجه برای تو ارزشی قائل نیستم” یا ” من برای تو ارزش کمتری قائل هستم” و یا حتی “اگر جور دیگری بودی بیشتر برایت احترام قائل بودم”، هستیم؟

گاهی اوقات مردم بدون اینکه خودشان متوجه باشند، دیگران را مورد رنجش قرار میدهند. تنها با گفتن یک “دوستت ندارم” و یا “تو را نمی خواهم” ممکن است طرف مقابل احساس عدم پذیرش کرده و متحمل درد و رنج فراوانی شود.

مانند مریم که پدرش به او گفت تو را نمی خواهم! در حالی که اشک چشم هایش را فرا گرفته بود تعریف می کرد: “در عرض چند ثانیه احساس کردم که دنیا روی سرم خراب شده و او مرا طرد کرده. تا زمانیکه بزرگتر شدم، آن موقع بود که تازه متوجه شدم چرا پدرم اینقدر از من بدش می آمد. او در عین حال که به هیچ وجه دلش نمی خواست مرتکب گناه شود، اما خواست محکم و شخصیت سرکش من او را بیش از پیش آزار می داد. من همیشه در مقابلش بودم؛ هیچ کس، حتی مادرم نیز هیچ گاه قدرت مطلق او را زیر سؤال نبرده بود.”

تجربه این حس که دیگران برای شما ارزش کمتری قائل می شوند، سبب ایجاد درد و رنج بسیار زیادی می شود!!! اگر فرد احساس کند که با مقیاس های متعارف همخوانی نداشته و نمی تواند به اندازه کافی خوب باشد، این امر سبب می شود که حس برتری و عزت نفسش را از دست داده و تدریجاً به سوی افسردگی سوق پیدا کند.

چه کسی مرا همانطور که هستم دوست می دارد و برایم ارزش قائل است؟ چه کسی با وجود اینکه اشتباهی از من سر زده، باز هم برایم ارزش قائل خواهد شد؟ چه کسی همیشه به فکر من است؟ چه کسی هیچ گاه مرا تحقیر نمی کند؟



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 بهمن 1392برچسب:, | 12:10 | نویسنده : عزیز محمد ثابتی

در طول ترم:    jazzaab.ir
.

.
سه روز مانده به امتحان:    
احوالات دانشجویان در طول سال !! 
(طنز) www.taknaz.ir
.

.
دو روز مانده به امتحان:    
احوالات دانشجویان در طول سال !! 
(طنز) www.taknaz.ir
.

.
شب امتحان:    
احوالات دانشجویان در طول سال !! 
(طنز) www.taknaz.ir

.
.
یک ساعت مانده به امتحان:    
احوالات دانشجویان در طول سال !! 
(طنز) www.taknaz.ir
.

.
سر جلسه امتحان:    
طنز و خنده
.

.
هنگام خروج از جلسه:    
احوالات دانشجویان در طول سال !! 
(طنز) www.taknaz.ir
.

.
یک هفته بعد از امتحان:    
احوالات دانشجویان در طول سال !! 
(طنز) www.taknaz.ir

 





مراحل فرآیند پرستاری:

بررسی Assessment

تشخیص Diagnosis

برنامه ریزیPlanning

اجراImplementation 

ارزشیابی Evalution



دانلود بازی فیلم نرم افزار